Már elég régóta keresek állást, gyakorlatilag azóta, hogy elvégeztem az egyetemet, és nem igazán vagyok sikeres.
Környezetmérnökként végeztem 2004-ben Veszprémben. Egyből országosan kerestem állást, de mindig volt valamilyen kifogás ellenem. Pályakezdő vagyok, nincs igény környezetmérnökre, csak helyi munkaerőt keresnek, nincs jogosítványom (azóta megszereztem), csak gyakorlattal keresnek embert (ilyenkor mindig visszakérdeztem: hol szerezzek gyakorlatot, ha sehol nem kellek anélkül? a válasz: megértik a problémámat, de ragaszkodnak a gyakorlathoz (konkrét cégnevet sehol nem mondtak, pedig az lett volna az igazi válasz, annak lett volna információtartalma, azt vártam volna tőlük)), nincs munkavédelmi végzettségem (azt nem fogadták el, hogy 5-ösre államvizsgáztam biztonságtechnikából, nekik a szakmérnöki képzés kell, ami nincs Veszprémben, és még ha ingyenes lenne a képzés, akkor is finanszírozni kellene valamiből az oda-vissza utazást, ha nem ingyenes, akkor a képzést is, tehát előbb állást kell találnom, aztán lehet ezt elvégezni, de nincs állás enélkül a tanfolyam nélkül...), sőt az egyik helyen még az is a munkavégzés akadálya volt, hogy nem sikerült még elköltöznöm otthonról (egyébként azóta sem, mert azt a munkából szerzett pénzzel lehetne megoldani).